Reparaties

Shogun richt zich op de schietsport in Nederland; onze website en showroom bieden een allround in- & outdoor belevenis aan voor sportschutters, jong en oud. Shogun heeft haar eigen reparateurs in huis. Onze technische dienst is gespecialiseerd in reparaties, upgrades en onderhoud van airsoft replica’s, luchtdrukgeweren en vuurwapens. Hieronder vind je informatie over de verschillende mogelijkheden.

Staat de gewenste informatie er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Je kunt ons bereiken via support@shogun.nl of via ons telefoon- en WhatsApp-nummer +31(0)20 370 56 58.

Natuurlijk ben je ook van harte welkom in onze showroom in Purmerend.


BELANGRIJK: Als de oorzaak van het probleem onbekend is, hanteren wij standaard € 39,95 onderzoekskosten.

Hoe meld ik mijn reparatie aan?

Wil je een product laten repareren of upgraden? Je kunt het per post naar ons versturen of langsbrengen in onze showroom in Purmerend.

Als je de reparatie of upgrade per post wilt versturen, meld deze dan eerst aan in onze reparatieportaal. 

  1. Reparaties van bestelde producten sinds 01-08-2024 kan je hier aanmelden.
  2. Reparaties van bestelde producten voor 01-08-2024 of producten die niet bij ons zijn besteld kan je hier aanmelden.
Hoe lang duurt mijn reparatie?

Zodra we je product hebben ontvangen, krijg je een bevestiging per e-mail. Dit betekent echter niet dat we direct aan de slag gaan met de reparatie. Houd rekening met een minimale wachttijd van 4 weken. De exacte tijd hangt af van een aantal factoren:

  • De moeilijkheidsgraad van de reparatie of upgrade
  • Het bestellen van benodigde onderdelen
  • Het versturen naar de leverancier

Via je ons reparatie portaal en email houden we je op de hoogte.

Bestellen van onderdelen

Als we onderdelen moeten bestellen, duurt de reparatie langer. Uiteraard zullen wij alleen producten bestellen in overleg met een kosten indicatie voor de onderdelen en reparatie, na akkoord zullen de producten worden besteld en zijn de kosten definitief.

Versturen naar de leverancier

Als we je product niet zelf kunnen repareren, sturen we het naar de leverancier. We hebben dan geen invloed meer op het proces, maar houden je op de hoogte van updates en eventuele kosten.

Houd er rekening mee dat we soms geen gedetailleerde terugkoppeling krijgen van de leverancier, anders dan dat je product is gerepareerd. We doen ons best om je zo volledig mogelijk te informeren.
Uiteraard zullen wij je laten weten indien de leverancier hier kosten voor rekent.

Wat zijn de kosten van een reparatie of upgrade?

De kosten voor een reparatie of upgrade worden tijdens het proces bepaald. We rekenen € 54,95 per uur en € 25,95 voor een half uur (exclusief onderdelen).

Kostenoverzicht

Voor we beginnen, bespreken we de totale kosten met je. Zodra je akkoord gaat, starten we met de reparatie.

Dit eerste kostenplaatje is een schatting. Als de kosten hoger uitvallen door onverwachte problemen, nemen we contact met je op. Valt het goedkoper uit? Dan laten we dat ook weten.

Wat is de status van mijn reparatie of upgrade?

De voortgang van je reparatie of upgrade kun je volgen via je het reparatie portaal en en email.

Reparatie of upgrade aanvraag geaccepteerd

We hebben je reparatie- of upgradeaanvraag ontvangen en wachten op je te repareren product.

Retourneer of upgrade product(en) ontvangen

We hebben je product ontvangen en starten spoedig met de reparatie of upgrade.

Doorgestuurd naar leverancier

Je product is naar de leverancier/fabriek gestuurd. Dit kan zijn vanwege garantie, op verzoek van de leverancier, of omdat de juiste onderdelen niet beschikbaar zijn.

Wachten op onderdelen

We hebben onderdelen besteld en wachten op levering om verder te kunnen met de reparatie.

Retour ophalen

Je reparatie is klaar. Je hebt een e-mail ontvangen met de vraag of je het product komt ophalen of dat we het opsturen. We wachten op je reactie.

Compleet

De reparatie is afgerond en het product is opgehaald of opgestuurd.

Repareren jullie ook vuurwapens?

Ja, onze technische dienst is bevoegd om vuurwapens aan te passen en te repareren. Dit gebeurt altijd in overleg. Sommige specialistische handelingen kunnen we (nog) niet uitvoeren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden via ons reparatie portaal.

Wanneer valt mijn reparatie onder de garantie?

Je hebt standaard één jaar fabrieksgarantie, tenzij anders vermeld.

Voor de garantie is het belangrijk dat je zelf geen wijzigingen of reparaties uitvoert aan je product. Onze reparateur kijkt hier eerst naar. Als je zelf iets hebt aangepast, vervalt de garantie en zijn eventuele kosten voor eigen rekening.

Airsoft magazijnen hebben een garantietermijn van 14 dagen. Problemen binnen deze periode vallen onder de garantie, tenzij ze veroorzaakt zijn door gebruikersfouten zoals het niet volgen van de gebruiksaanwijzing of onzorgvuldig gebruik.

Waarom krijg ik een prijsopgave?

Je krijgt een prijsopgave als de reparateur vaststelt dat het defect is ontstaan door gebruikersschade en niet valt onder garantie. Je hebt drie opties:

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt je product wel terug. Je betaalt €39,95 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet terug. Je betaalt geen onderzoekskosten en wij vernietigen je product.
Wie repareert mijn product?

We hebben in-house reparateurs die zoveel mogelijk zelf repareren. Soms sturen we reparaties door naar een externe reparateur, bijvoorbeeld omdat een specifiek onderdeel niet beschikbaar is.

Wat gebeurt er als ik mijn reparatie niet op tijd ophaal?

Als je product is gerepareerd en je wil het product ophalen dan ontvang je een bericht om het op te halen. Soms komt dit bericht niet aan. We sturen je daarom over een periode van 6 maanden drie herinneringen. Heb je het product na 6 maanden nog niet opgehaald, dan wordt het eigendom van Shogun.