Retourneren en Ruilen

Bij Shogun leveren we producten van hoge kwaliteit en zorgen we ervoor dat ze met de grootste zorg bij je worden afgeleverd. Soms kan het gebeuren dat je een product toch wilt retourneren. Geen zorgen, we zoeken altijd naar de beste oplossing voor jou. Hieronder vind je de regels van ons retourbeleid.

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice en stel je vraag direct.

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Je kunt je (online) aankoop op twee manieren retourneren:

  1. Het product afgeven in ons filiaal in Purmerend.
  2. Het product versturen per post.

1. Retourneren in ons filiaal

Breng het product naar ons filiaal in Purmerend. Onze winkelmedewerker meldt je retour direct aan en onze klantenservice handelt de rest af. We houden je op de hoogte van de status via je email.

2. Retourneren per post

Meld je retour aan via je ons retour portaal.

  1. Vul je bestelnummer en email adres in.
  2. Vervolg de stappen voor een snelle afhandeling.
  3. Je retour zal worden beoordeeld en onze klantenservice zal contact met je opnemen.
Hoe kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

Ben je niet tevreden met je (online) aankoop? Geen probleem. Als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, meld je retour dan aan binnen 14 dagen na ontvangst via ons retour portaal. Vervolg de stappen in het retour portaal, wanneer je retour is geaccepteerd vmoet het product binnen veertien dagen door ons zijn ontvangen. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Als je alle producten die je besteld hebt naar ons terug stuurt zullen wij ook de eventuele betaalde verzendkosten aan je crediteren. Mocht je niet de volledige bestelling terug sturen dan zullen wij alleen de waarde van het geretourneerde product crediteren.

Hoe kan ik mijn product ruilen?

Wil je je (online) aankoop ruilen? Dat kan! Je moet eerst het product retourneren en daarna een nieuwe bestelling plaatsen.

Je kunt het product op twee manieren retourneren:

  1. Het product afgeven in ons filiaal.
  2. Je retour aanmelden via ons retourportaal, hier kan je je retour aanmelden en kiezen voor het ontvangen van een coupon ter waarde van het geretourneerde product. Je kan deze dan verzilveren via onze webshop.
Mag ik een tweede-kans of demo product ook retourneren?

Ja, tweede-kans/demo producten vallen ook onder dezelfde voorwaarden als onze reguliere retourneerbeleid.

Wat zijn de kosten van het retourneren?

De kosten voor het retour sturen van je bestelling zijn voor eigen rekening. 

Hoe moet ik mijn retour verpakken?

Verpak je retour als volgt:

  1. Verpak je retour zo discreet mogelijk in de originele verzenddoos of in een andere stevige verpakking.
  2. Plak op de doos het verzendlabel wat je hebt ontvangen via onze retourportaal.
  3. Tape de verzenddoos goed dicht.
Wanneer krijg ik het aankoopbedrag teruggestort?

Na ontvangst van het product en controle door onze klantenservice ontvang je binnen 14 dagen het aankoopbedrag retour via dezelfde betaalmethode waarmee je de aankoop hebt verricht.

Als het ontvangen product niet volledig of beschadigd is, wordt er een bedrag in mindering gebracht op het aankoopbedrag. Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt aan de hand van drie factoren vastgesteld:

  1. Beschadiging van het product.
  2. Beschadiging van de verpakking.
  3. Incompleet retourneren van het product.

Onze klantenservice zal je altijd contacteren wanneer dit het geval is.

Wat is de status van mijn retour?

Je kunt de status van je retour gemakkelijk volgen via je ons retourportaal of via de automatische emails. Na het aanmelden van je retour heb je een unieke link waarmee je precies kan zien wat de status is en of wij vragen/verzoeken hebben.