Shogun richt zich op de schietsport in Nederland; onze website en showroom biedt een allround in &
outdoor
belevenis aan voor sportschutter jong en oud. Shogun beschikt ook over haar eigen reparateurs. Onze
technische
dienst is gespecialiseerd in reparaties, upgrades en onderhoud van airsoft replica’s, luchtdrukgeweren of
vuurwapens. Hieronder vindt u informatie over de verschillende mogelijkheden. Staat de gewenste informatie
niet
vermeld? Dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze technische dienst.
U kunt ons bereiken via ons e-mailadres [email protected] of ons telefoon-
en
Whatsapp nummer +31(0)20 370 56 58. Het is daarnaast ook mogelijk om bij
onze
showroom in Wormerveer langs te komen.
U kunt het product dat u wilt laten repareren of upgraden, per post verzenden of u kunt het langsbrengen
bij
onze showroom in Wormerveer. De verzendkosten zijn, ongeacht de situatie, voor eigen rekening.
Indien u de reparatie of upgrade per post wilt versturen, dient u deze eerst aan te melden bij onze
klantenservice. U kunt ons bereiken via ons e-mailadres [email protected]
of ons telefoon- en Whatsapp nummer +31(0)20 370 56 58.
Zodra wij uw product hebben ontvangen, krijgt u hier automatisch een bevestiging van via de mail. Dit
betekent echter niet dat deze direct wordt gerepareerd. U dient rekening te houden met minimaal 4 weken.
De
gemiddelde wachttijd voor een reparatie of upgrade is afhankelijk van een aantal factoren:
de moeilijkheidsgraad van de reparatie of upgrade;
het bestellen van benodigde onderdelen;
het versturen naar de leverancier.
Via uw account wordt u regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang van het reparatie- of
upgradeproces.
Moeilijkheidsgraad van de reparatie Iedere reparatie of upgrade is anders. Aan de hand van de
moeilijkheidsgraad kan worden ingeschat wat de duur van uw reparatie of upgrade is. Via uw account houdt
onze technische dienst u hiervan op de hoogte.
Het bestellen van benodigde onderdelen Indien onze technische dienst onderdelen moet bestellen
voor
uw reparatie, duurt uw reparatie automatisch langer dan als de onderdelen reeds aanwezig zijn. Via uw
account houdt onze technische dienst u over de status van uw reparatie op de hoogte.
Het versturen naar de leverancier Mocht het uiteindelijk blijken dat wij uw product niet kunnen
repareren, dan wordt deze naar de leverancier toegestuurd. Als wij daartoe het besluit nemen, hebben wij
geen invloed meer op het reparatieproces en stellen wij u op de hoogte zodra er updates zijn of wanneer
uw
product klaar is om opgehaald/opgestuurd te worden.
Houdt er echter rekening mee dat wij (helaas) niet altijd een gedetailleerde terugkoppeling of
omschrijving
van de leverancier krijgen over de uitgevoerde reparatie anders dan een bericht dat uw product is
gerepareerd. Uiteraard doen wij er alles aan om u zo volledig mogelijk te informeren.
Uitzonderingen Voor sommige producten, zoals compound kruisbogen, is speciaal gereedschap
nodig.
Dergelijke producten kunnen wij ter plaatse niet repareren en gaan altijd terug naar de leverancier.
Mocht
dit het geval zijn dan stellen wij u hiervan op de hoogte. Via uw account houdt onze technische dienst u
over de status van uw reparatie op de hoogte.
De kosten die aan een reparatie of upgrade verbonden zijn, worden gedurende het reparatieproces bepaald.
Wij
rekenen € 54,95 per uur, € 25,95 voor een half uur (exclusief benodigde onderdelen).
Kostenoverzicht Voordat wij aan uw reparatie beginnen worden vooraf de totale kosten met u
besproken. Zodra u met deze kosten instemt gaan wij over tot het reparatieproces.
Beschouw dit eerste kostenplaatje niet als heilig! Het kan zijn dat de kosten tegenvallen door
onverwachte
problemen. Als dit het geval is, neemt onze technische dienst altijd eerst contact met u op. Indien de
reparatie of upgrade goedkoper uitvalt dan vooraf met u besproken, dan hoort u dat uiteraard ook van
ons.
De voortgang van uw reparatie of upgrade kunt u gemakkelijk volgen via uw account. In uw account kunt u
verschillende statussen zien. Hieronder vindt u een korte uitleg van elke status.
Retourneer of upgrade aanvraag geaccepteerd De reparatie of upgrade is door de klantenservice
aangemaakt en wij zijn in afwachting van uw product.
Retourneer of upgrade product(en) ontvangen Wij hebben uw product voor de reparatie of upgrade
ontvangen en deze wordt spoedig opgepakt.
Doorgestuurd naar leverancier Wij hebben uw product naar de leverancier/fabriek opgestuurd. De
reden hiervoor kan zijn:
vanwege de garantie;
op verzoek van de leverancier;
dat de juiste onderdelen niet aanwezig zijn.
Wachten op onderdelen Wij hebben onderdelen besteld om de reparatie verder te kunnen uitvoeren.
Wij zijn op dit moment in afwachting van de levering van deze onderdelen.
Retour ophalen Uw reparatie is klaar. U heeft een e-mail van ons ontvangen met de vraag of u
deze
komt ophalen of dat u wenst dat deze per post wordt opgestuurd. Wij zijn dan in afwachting van uw
reactie.
Compleet De reparatie is afgehandeld en het product is opgehaald of opgestuurd.
Onze technische dienst is bevoegd om vuurwapens aan te passen en te repareren. Dit wordt altijd in
overleg
gedaan. Sommige specialistische handelingen kunnen wij (nog) niet uitvoeren. U kunt met ons contact
opnemen
over de mogelijkheden.
U heeft standaard één jaar fabrieksgarantie, tenzij anders vermeld.
Voor de garantie is het belangrijk dat u zelf géén wijzigingen of reparaties uitvoert aan uw
product.
Hier wordt door onze reparateur dan ook eerst zorgvuldig naar gekeken. Mocht dit het geval zijn, dan
komt de
garantie te vervallen en zijn eventuele (reparatie)kosten voor eigen rekening.